Recenze kožených rukavic Paříž s kašmírem od HVD ruk

Oficiální foto prodejce

Když jsem na loňskou zimu sháněl své první kožené rukavice, začal jsem se poohlížet po známém britském eshopu Dents, jestli nenajdu nějaké, které se mi budou líbit vzhledově a budou splňovat mé nároky na podobný doplněk, které sice nebyly kdovíjak vysoké, ale zároveň jsem chtěl mít jasno v tom, že nepůjde o kus plastu s polyesterem uvnitř, jak nám nabízí třeba Zara a podobní výrobci. Ale hlavně že je to veganské, že. Překvapivě, nevybral jsem si, protože buď nebyla dostupná má velikost (mám středně velké ruce s delšími štíhlými prsty), nebo se mi prostě nelíbily, protože nejsem fanoušek rukavic šitých z kombinací materiálů, například tvídu a kůže, protože mám radši věci prosté a univerzální, což takový produkt spíš nesplňuje. Stejně tak mi neimponují všemožné „moderní“ variace ve smyslu obřího nerezového zipu na hřbetu nebo všelijakých prapodivných prošívání, které nejen že způsobují vyšší promokavost kůže (ve zkratce se dá říct, že čím více švů, tím větší šance, že se dovnitř dostane voda a ve větrném počasí hlavně studený vzduch, což je v případě rukavic proti zimě značně kontraproduktivní), ale taky poskytují víc potenciálních možností, kde se může něco pokazit nebo zničit, což běžný člověk sotva vyhledává u doplňku, který by měl plnit především funkci ochrany před chladem, mluvíme-li o klasických kožených rukavicích a ne třeba těch řidičských či jezdeckých.
Chtěl jsem tedy něco prostého, funkčního a v rámci možností i elegantního (protože šermířské rukavice můžu nosit taky, ale třeba v přírodovědném muzeu nebo na baletu to vypadá docela nepatřičně), barva byla jasná – černá, protože v zimě nosím boty hlavně v černé barvě a přestože mi známé pseudopravidlo ladění všech kožených doplňků dohromady přišlo vždycky dost směšné (jen si představte ty frajery, kteří to všude propagují, jak mají peněženky, opasky, tašky/aktovky, řemínky k hodinkám, rukavice a kožené potahy v autě v deseti barvách, aby vždy a všude ladili), některé věci se vyplatí dodržovat prostě a jednoduše ze zdravého rozumu a citu pro estetiku, takže volba byla jasná. Mimochodem, toto se netýká jen ladění kožených doplňků, ale oblékání a vlastní „fyzické prezentace“ obecně. Nic nepůsobí úsměvněji a nevyzráleji, než úzkostlivě upravení mladíci se strnulými pohyby, aby se jim třeba někde něco trochu nevyhrnulo nebo neposunulo, kteří vypadají jako vystřižení z Mužů v Česku, jak jedou MHD a tváří se, že je vše v naprostém pořádku a rozhodně se nejedná o žádnou pózu, nýbrž o seriózní a mužný lifestyle. Sice se říká ono známé „Dress well no matter occasion.“, ale spousta lidí si vůbec nepřipouští, že se to vztahuje i na způsob, kterým se svým vzezřením prezentují okolí a jakým způsobem do něj oni sami zapadají. Ono upřímně řečeno, „opravdový“ gentleman západního typu ani nejezdí metrem, natož aby se co deset sekund upravoval v odraze a zastrkával si košili, ovšem to je pro českou (nižší) střední třídu hrající si na vyšší asi příliš bolestné si připustit.

Nicméně zpět k rukavicím. Barva byla jasná, požadavek na vzhled taktéž, materiál podšívky jsem zatím moc neřešil, ale nějak automaticky jsem počítal s vlnou. Pak jsem ještě jednou zkusmo zapátral po českých internetových obchodech a narazil jsem na elegants.cz, web českého výrobce HVD ruk, kde jsem si posléze rukavice skutečně vybral a objednal a po ročním nošení můžu říct, že to byla trefa (doslova) do černého. Rukavice jsou ušity z měkké jehnětiny a precizně upletená podšívka z kašmíru hřeje jako blázen – když jsem si je vzal poprvé, tak jsem se skoro zděsil, jak jsem měl během tří vteřin uvnitř vyhřáto jako v Komnatě nejvyšší potřeby, když tam ústřední trio v Relikviích smrti hledalo Diadém Roweny z Havraspáru a Goyle ji podpálil zložárem. Po ročním nošení mi rukavice několikrát zmokly a jednou i promokly, ale nikdy se mi nestalo, že by pouštěly barvu jak ven, tak dovnitř, což oceňuji hlavně kvůli nehtům, které prostě nechcete mít špinavé od barvy a vypadat jako pobuda. Zpočátku jsem byl dost opatrný při nasazování, protože jsem se bál o kašmírovou podšívku, ale i po roce častého nošení na podzim/v zimě je skoro jako nová, jen začala slabě žmolkovatět vlivem vlhka a tření, což se ale na funkci přirozeně nijak neprojevuje. Starám se o ně asi ne nad běžný rámec, jen je nedávám ke zdroji tepla a při navlhnutí nechávám samovolně vyschnout, maximálně dovnitř vložím kapesník, pokud to situace vyžaduje.
Od minulého roku mi přibyly další dvoje z téhož eshopu a jedny konečně s Dents a mé neodborné oko nevidí v kvalitě pražádný rozdíl, přestože mě možná někdo zkušenější poučí, že je to jinak. Čistě uživatelsky se ale jedná o poctivě vyrobený, vkusný a především funkční výrobek zrozený v Česku, což mi naprosto stačí a pyšně se zařadím mezi jistě mnohé další spokojené majitele.

Co Vy a Vaše rukavice? Nosíte/nenosíte? Všechny názory a tipy si rád přečtu v komentářích.

Jan Reisenberg-Novosad

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu